« Tagasi

Surma registreerimine muutub alates 1. juulist 2019

01.07.2019 jõustuvad perekonnaseisutoimingute seaduse ja surma põhjuse tuvastamise seaduse muudatused, mille tulemusel muutub surma registreerimise süsteem ning surmafakti andmeid hakkab rahvastikuregistrisse edastama meditsiin. Kohalikes omavalitsustes, mis ei asu maakonnakeskustes, lõpeb sellega surma registreerimise pädevus ning erandjuhtudel registreerib surma maakonnakeskuse kohalik omavalitsus (Rapla Vallavalitsuse rahvastikutoimingud, Rapla riigimaja, Tallinna mnt 14). Surma registreerimise süsteemi muudatuste eesmärgiks on vähendada lahkunu lähedaste asjaajamisi nii, et surma ei pea enam kohalikus omavalitsuses registreerima. Samas saavad lahkunu lähedased aga kohalikust omavalitsusest jätkuvalt taotleda matusetoetust. Matusetoetust saab taotleda surmatõendi numbri või tõendi koopia alusel. Kohalikul omavalitsusel on alati võimalik isiku surmafakti rahvastikuregistris kontrollida ja selleks ei pea lähedane esitama tõendit. Samuti on võimalik kindlaks teha muul viisil, kas avaldajal on õigus matusetoetust saada. Matusetoetuse avaldust saab esitada isiklikult kohaliku omavalitsuse ametiasutusse kohale tulles või posti ning e-posti teel.

 

Teate koostas Siseministeeriumi info alusel vallasekretär Maire Pettai